Fizjobalance – fizjoterapeuta Gdynia

10 sierpnia 2021

Chcąc osiągnąć wymarzoną sylwetkę, konieczne jest połączenie odpowiednio zbilansowanej diety oraz treningów. O ile sama dieta, jeśli jest smaczna i pozwala nam na zaspokojenie głodu, nie stanowi aż takiego wyzwania, o tyle zmotywowanie się do ćwiczeń w wielu przypadkach bywa problematyczne. W tej kwestii z pewnością pomoże nam trener personalny, dlatego jeśli czujemy, że regularne uczęszczanie na siłownię może być dla nas kłopotliwe, zdecydowanie warto skorzystać z jego usług. W jaki sposób jeszcze można pracować nad utrzymaniem motywacji?

Co pomoże nam w utrzymaniu motywacji?

Na początek warto wspomnieć o tym, iż utrzymywanie motywacji na stałym, bardzo wysokim poziomie jest praktycznie niemożliwe. Każdemu zdarzają się słabsze dni, gdy nie mamy ochoty na wychodzenie z domu, a rozłożenie maty do ćwiczeń lub pójście na siłownię jest dla nas nieosiągalne. O ile takie momenty przydarzają się niezbyt często i są związane np. ze zmęczeniem, nieprzespaną nocą lub nadmiarem obowiązków, warto być dla siebie wyrozumiałym i odpuścić, aby wraz z nastaniem kolejnego dnia mieć nową energię do działania. Jeśli jednak zapał do treningu gwałtownie spada i czujemy się mocno zniechęceni, można przetestować jeden z poniższych sposobów.

Dodatkowe porady

Warto pamiętać, że im lepiej dana aktywność jest dopasowana do nas samych, tym mniejsze ryzyko znacznego spadku motywacji. Nie dajmy zatem zwariować się chwilowej modzie na określony rodzaj treningu, tylko postaramy się znaleźć coś, co faktycznie sprawia nam radość. Osoby, które regularnie biegają mogą pomyśleć o pobiciu nowego rekordu, związanego z czasem lub odległością. Stawianie sobie nowych celów oraz udział w różnego rodzaju wyzwaniach stanowią znakomite źródło motywacji. Dobrym pomysłem jest także zapisanie się na zawody, które odbędą się np. za kilka miesięcy.

Jeśli czujemy, że nie uda się nam samodzielnie wrócić do regularnych ćwiczeń, z pomocą przyjdzie trener personalny. Jego zadaniem jest nie tylko opracowanie odpowiedniego planu treningowego, a czasami również diety, ale także motywowanie do działania. Osoby, które czują spadek sił z pewnością poczują się lepiej po szczerej pochwale. Świetną opcją jest ponadto zapisywanie postępów oraz robienie zdjęć sylwetki. Dzięki temu, gdy dopadnie nas chandra, będziemy mogli wrócić do zapisków, przekonać się jak wiele pracy włożyliśmy w dotychczasowe treningi i zorientować się, że nie chcemy odpuszczać pomimo rozleniwienia.